Dlaczego śmierć Jezusa na krzyżu stała się klęską Szatana?
„ Szatan, który jest żywym grzechem i nienawiścią – pisze ks. Marian Polak w książce „ Aniołowie w historii zbawienia” – nie pojął tego, że kusząc ludzi do zdania Chrystusowi straszliwych mąk i śmierci, tym samym przygotował dla siebie ostateczną klęskę: otrzymał śmiertelną ranę w głowę, czyli został ostatecznie pokonany.
Z Ewangelii św. Jana wiemy, że Chrystus to przepowiedział Szatanowi mówiąc: „ Teraz odbywa się sąd nad tym światem. Teraz władca tego świata zostanie przecz wyrzucony” ( J 12,31).
Wczytując się w słowa Apokalipsy możemy zrozumieć. Że Szatan został przez Chrystusa pokonany i chociaż nasila swe ataki, to jednak przybliża się jego ostateczna klęska i wyrzucenie na wieczność do morza siarki i ognia nieugaszonego.( zob. Ap 20,10).
Kto może egzorcyzmować?
Według władzy przekazanej przez Chrystusa, odprawiać egzorcyzmy w potocznym rozumieniu tego słowa może każdy chrześcijanin. Pojęcie to jednak należy uściślić. Mianowicie, owo przyzwolenie dotyczy modlitw o uwolnienie od złego ducha. W modlitewnikach często są one określone jako egzorcyzmy do prywatnego odmawiania lub egzorcyzmy powszechne. Nazywanie tych modlitw egzorcyzmami jest jednak niewłaściwe. Najbardziej znanym takim egzorcyzmem jest ten, który ułożył, ustanowił i rozpowszechnił papież Leon XIII, po swojej wstrząsającej wizji z 1884 roku.
Specjalistycznego przygotowania wymagają natomiast egzorcyzmy w ścisłym tego słowa znaczeniu, mające na celu wypędzenie z opętanego demonów lub złych duchów. Kościół ustanowił w tym celu specjalne sakramentalia – egzorcyzmy. Mogą ich udzielać wyłącznie biskupi lub upoważnieni przez nich kapłani – egzorcyści. Takie wymogi określa m.in. Kodeks Prawa Kanonicznego. Kapłani – egzorcyści muszą wykonywać swoją funkcję ściśle według ustanowionego przez Kościół rytuału.
Czy zły duch może człowiekowi zadawać cierpienia fizyczne?
Zły duch może w niektórych przypadkach powodować dolegliwości fizyczne. Najczęściej dzieje się tak z winy człowieka , ale niekiedy również z dopustu Bożego. Kościół rozróżnia cztery rodzaje takich przypadków:
Dopust Boży. Nie zachodzi tu wina człowieka, lecz działanie złego ducha. Bóg czasami dopuszcza takie działanie, dając człowiekowi możliwość ćwiczenia się w znoszeniu cierpienia, pokorze i cierpliwości.
Zaczarowanie. Nie ma tu na ogół winy osoby, która stała się ofiarą czarów, ale kogoś innego, kto rzuca czary lub zleca to czarownikowi. Niestety, z czarów obecnie się śmiejemy, a one obiektywnie istnieją.
Trwanie w grzechu ciężkim. To najczęstszy rodzaj zadawania cierpień fizycznych przez złego ducha, ponieważ zatrważająco wzrasta ilość osób żyjących w grzech ciężkim. Wachlarz takich osób jest niezwykle szeroki, m.in. sponsorzy i redaktorzy pism pornograficznych deprawujących młodzież, aby pozbawić ją inteligencji i wykorzystać do walki z Prawdą i Kościołem Św., kobiety i ginekolodzy, którzy mordują nienarodzone jeszcze dzieci, osoby w związkach niesakramentalnych, aktywni homoseksualiści, zniewoleni alkoholem, narkomani itp.
Przebywanie w miejscach, w których występuje szczególne działanie złego ducha. W XXI wieku takie sformułowanie może niektórych śmieszyć, ale to nie zmieni faktu, że w niektórych miejscach zło jest silniejsze niż gdzie indziej. Należy do nich np. udział w seansach spirytystycznych, rytuałach satanistycznych, wyznawanie kultu Szatana czy uprawianie magii, a także przynależność do różnych stowarzyszeń, fundacji, organizacji ( szczególnie masonerii) i partii politycznych wrogo nastawionych do Prawa Bożego. Często wiele osób korzysta z porad i zabiegów różnych uzdrowicieli, „ odczyniaczy” uroków itd. Nieraz są to osoby uważające się za katolików i mające w swoich gabinetach krzyże czy święte obrazy. W rzeczywistości jednak uprawiają oni magię, w której odwołują się do pomocy złych duchów. Ich „ pacjenci” po takich terapiach czują się zwykle jeszcze gorzej i to zarówno na ciele , jak na duszy.
ul. Szkolna 31
42-320 Niegowa
tel.: (34) 315 10 04
kontakt@parafianiegowa.pl
W niedziele: 7:30, 9:00, 11:00
W dni powszednie: 7:30, 18:00 (17:00)
Przed i w czasie każdej Mszy Świętej